czwartek, 26 stycznia 2012

Saint Malo

Pamiątek z wakacji ciąg dalszy. Zapewne wszyscy słyszeli, widzieli zdjęcia czy też oglądali Dr House i wiedzą jak wygląda góra Mont Saint Michel (jeśli nie – wygooglowac i podziwiać!). Niestety ze względu na zbyt dużą odległość  od Becherel i brak odpowiedniego środka transportu musiałam zrezygnować z wycieczki do tego kultowego miejsca. Tak, trochę żałuję, ale z drugiej strony jest tam podobnież tak wielu turystów, że ledwo można się przebić (szczególnie w sezonie letnim). Poza tym zamiast na St Michel wybrałam się do St Malo. I muszę powiedzieć, że jest to moje ulubione miejsce we Francji (zaraz po Paryżu). Może dlatego, że trafiłam na cudowną pogodę (tuż po „tygodniu deszczowym”) i w końcu mogłam poczuć prawdziwe wakacje.
 St Malo jest nazywane miastem korsarzy.  Składa się z otoczonego murem obronnym (z XIII i XV wieku) półwyspu, portu, oraz części lądowej (mniej atrakcyjnej turystycznie). Do tego należy dodać okoliczne wysepki, na które możemy dojść suchą nogą podczas odpływu. Z St Malo możemy z powodzeniem dostać się na Jersey, Guernsey czy też do Plymouth.

 Wichrowe wzgórza, bo tak można byłoby z powodzeniem nazwać te wysepki charakteryzują się małą liczbą turystów i dużą liczbą mew. Co nie odbiera im uroku. Są tam nawet specjalne stacje telefoniczne SOS, które mogą uratować nas przed spędzeniem nocy na bezludnej wyspie, jeśli zagapimy się i nie zdążymy wrócić na ląd, a kamienna ścieżka zniknie już w otchłaniach morskich. Swoją drogą taka noc na otwartym morzu też kusi. Mam tylko wątpliwości co do możliwości rozłożenia namiotu przy takim wietrze.



W otoczonej murami i basztami zabytkowej częsci St Malo jest mnóstwo klimatycznych kawiarni, naleśnikarni, winiarni etc. Poza tym sklepy, sklepy, sklepy. Te ekskluzywne i te zwykłe. Można się natknąc na spore wyprzedaże nawet po sezonie wyprzedażowym, który przypada na lipiec. 



***

A już za 2 tygodnie Rzym! La dolce vita!  

***

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

swietne zdjecia i miejsca! uwielbiam francje ja bylam na polnocy w Caen, Le havre, etretat, portonson saint michael no i Paryz i to wlasnie we francji hccialabym mieszkac :) Teraz jae do WB bo musze sie nauczyc ang tzn poduczyc i zdac certyfikt ale po studiach zamierzam byc au pair we francji i pozniej tam sie osiedlic. Co ty sadzisz o tym sposobie? widzisz szanse zeby po au pair zostac na miesjcu wynajac mieskznaie i prace znalesc? a jakie sa Twoje plany na przyszlosc wiazesz jez Francja? Obecnie jestes au pair rozumiem? gdzie? - sorki za wielka ilosc pyan ale na blogu jakos malo info o Tobie i jestem ciekawa :)

Anonimowy pisze...

a ta urocza mewa na zdjeciu! mozna je spotkac tez na polnocy ( akurat w le havre je widzialam) , bardzo mile i przyzwyczajone do ludzi ptaki. Mozna do nich bardzo blisko podejsc i nakarmic :)

Anonimowy pisze...

ups , zapomnialam odp, jesli chodzi o moj wyjazd to chce jechac na caly rok ( z waizku z ta nauka ang) ale nie wiem czy rok to nie za duzo .. chcialbym na wqakacje a poznej isc na studia ale niew iem czy opanuje ang tak dobrze jak bym chciala.. wiec zatanawiam sie. Najwyzej jak nie bedzie mi sie podobalo to wroce

Anonimowy pisze...

Francja jest cudownym miejscem, ma ta magie w sobie! ale chcialam zakosztowac zawsze wycia w wielkie brytani no i probuje sie uczyc ang sama i nie udaje mi sie to wydaje mi sie ze stanelam na jednym poziomie i dalej juz nie idzie ;p no i dlatego uwazam ze au pair w angli miw tym pomoze :) chcialam jechac tez do USA ale zamiast tego chyba wybiore francje a USA pozostanie moim marzeniem ;) ( bo w sumie 2 lata stracic to juz duzo :/) slyszalam ze studia w Francji sa tanie i latwo sie tam dostac tzn latwiej niz gdzie indziej - niew iem tak slyszalam ;) a Ty uimisz frnackuski mniej wiecej na jakim poziomie delfa? moglabys mi opisac jak wyglada rekrutacja na studia we francji? ile kostuje itd? a jesli chdozi o mnie to ja bycie au pair we fracji potraktuje juz jako pojscie na " swoje" zeby pozniej wlasnie z mieszkania hostow moc sie wybic we frnacji (bo slyszalam ze tam ciezko wynajac mieszkanie i prace znalesc) :\ w Polsce nie chce mieszkac tego jestem pewna :)