niedziela, 10 czerwca 2012

Ödland

 

Zakochałam się w tym zespole. Nazywają się Ödland. Czwórka uzdolnionych, młodych, inspirujących ludzi. Założyciel zespołu - Lorenzo Papace pochodzi z Lyonu. Jest głównym kompozytorem i pianistą. W 2008 roku dołączyła do niego Alizee Bingollu, która jest głównym głosem zespołu. Jej siostra - Lea, gra w zespole na skrzypcach. Czwartym członem jest fotograf Isabelle Royet-Journoud, która przy zespole nauczyła się grac na ukulele. 

Odland wraca do XIX wieku, do muzyki czysto akustycznej. Utwory, która tworzą sązróżnicowane i nie wpisują się w żadne kanony. Cudowne teledyski. Niektóre są bardzo naiwne i urocze. Inne oniryczne, czasem niepokojące. Ich ostatni alubum Sankta Lucia powstawał w czasie 5 miesięcznej podróży po Europie - od Grecji, aż po Laponię. Teledyski kręcone są w europejskich miastach (można znaleźc też Warszawę i Kraków). Właściwie są nimi po prsotu nspirowane. 

Nie wiem jak wy, ale ja jestem zachwycona! Odland ma niespołna 3 lata. Właśnie kończy swoją 2 miesięczną trasę koncertową po Niemczech i mam nadzieję, że teraz wróci choc na chwilę do Lyonu. Po więcej video (bo przyjemnośc ze słuchania i oglądania jest w tym wypadku równa!) zapraszam na oficjalną stronę Odland w zakładce Vidéos.  

Ödland


2 komentarze:

Anonimowy pisze...

specyficzny sposob utworow ale ma cos w sobie, uwielbiam teledyski i sposob spiewania rowniez. To takie oderwane od dzisiejszej muzyki super.

bardo podoba mi sie zdjecie - lubie zdjecia w tym stylu

Archistka pisze...

I mnie się podobało. Inspire me!